service desk
Смотреть что такое "service desk" в других словарях:
Service Desk — Der Service Desk ist die zentrale Anlaufstelle für alle Serviceanfragen innerhalb einer Organisationsstruktur und somit die definierte Schnittstelle zwischen den Anforderungen des Kunden und dem umsetzenden Geschäftsprozess. Er vermittelt… … Deutsch Wikipedia
Service Desk — Техническая поддержка (Helpdesk, иногда Service desk) оказание услуги поддержки пользователям, использующим компьютерное (чаще) или другое сложное оборудование. На крупных предприятиях служба технической поддержки часто организована по… … Википедия
Service Desk (ITSM) — A Service Desk is a primary IT capability called for in IT Service Management (ITSM) as defined by the Information Technology Infrastructure Library (ITIL). It is intended to provide a Single Point of Contact ( SPOC ) to meet the communications… … Wikipedia
Service desk — Centre d assistance Le centre d assistance correspond, selon le dictionnaire terminologique FranceTerme, au service chargé de répondre aux demandes d assistance émanant des utilisateurs de produits ou de services. Note : Suivant le degré d… … Wikipédia en Français
LANDesk Service Desk — Эта статья требует оформления и доводки. В этой статье необходимо: Улучшить стиль написания статьи Оформить структуру (разделы) статьи Проставить и заполнить карточки и элементы страницы Аккуратно разместить и подписать изображения Викифицировать … Википедия
Service (economics) — A service is the non material equivalent of a good. A service provision is an economic activity that does not result in ownership, and this is what differentiates it from providing physical goods. It is claimed to be a process that creates… … Wikipedia
Service Request — Die IT Infrastructure Library (ITIL) ist eine Sammlung von Good Practices in einer Reihe von Publikationen, die eine mögliche Umsetzung eines IT Service Managements (ITSM) beschreiben und inzwischen international als De facto Standard hierfür… … Deutsch Wikipedia
Service level agreement — A service level agreement (frequently abbreviated as SLA) is a part of a service contract where the level of service is formally defined. In practice, the term SLA is sometimes used to refer to the contracted delivery time (of the service) or… … Wikipedia
Service support (ITIL) — Le soutien des services (Service support en anglais) est l une des deux ouvrages fondamentaux de la bibliothèque ITIL en version 2, décrivant comment le service informatique assure le support à son client . Le service support correspond à l… … Wikipédia en Français
desk — [ dɛsk ] n. m. • mil. XXe; autre sens 1866; mot angl. « bureau, pupitre » ♦ Anglic. Secrétariat de rédaction (d une agence de presse, d un journal, d une chaîne de télévision, d une station de radio). Un desk central. ● desk nom masculin (anglais … Encyclopédie Universelle
desk — /desk/, n. 1. an article of furniture having a broad, usually level, writing surface, as well as drawers or compartments for papers, writing materials, etc. 2. a frame for supporting a book from which the service is read in a church. 3. a pulpit … Universalium